Vendéglőlesen (Retro): Private Pepo Fish Csárda (Lég)

KLIKK-ARCHÍVUM

Közkedvelt Vendéglőlesen-sorozatunk 2013-ban indult útjára havi magazinunkban. A jövőben visszatérünk azokba az éttermekbe, amelyekben korábban már jártunk, és leírjuk újonnan szerzett tapasztalatainkat, összevetve a régiekkel.

Fotók: Ugróczky István

A szeptemberi hónapban a Dunaszerdahelyi járás egyik, a 90-es évek eleje óta üzemelő halételes éttermébe – „csárdájába” látogattunk el, mégpedig a légi Pepo csárdába.

Előfordulhat, hogy a cikk némely részei már nem aktuálisak, az eredeti hangulatának és üzenetének megőrzése céljából viszont nem módosítottunk rajta.

A cikk megjelent a Klikk Out 2013/09. számában.

Az étterem a település egyik kis utcájában található. Az épület első benyomásra inkább egy nagyobb családi házra emlékeztet, egy kis faragott székely kapuval a bejárata előtt. Korábbi itt jártamkor még egy robosztus faajtón át lehetett bejutni, de mára azt lecserélték – újvakolatot kapott az épület, újonnan festett logóval, így hát gondoltam, kicsit újjávarázsolták az éttermet…

AZ ÉTTEREM, AZ ÉTLAP ÉS A VÁLASZTÉK

Aki régebben járt már a Pepo csárdában, az tudhatja, hogy mi vár rá. Így, mivel láttam az új színeket, reméltem, hogy kellemes meglepetésben lesz részem. Belépéskor sajnos a meglepetés elmaradt… 🙁 Maga az étterem két nemdohányzó helyiségből áll, illetve egy kis belső, zárt terű udvarból, teraszból. Régebben volt itt egy kisebb halastó is, de az már a múlté.

A csárda kb. 50 férőhelyes, míg a terasz 20 személynek nyújt „fapados” ülőalkalmatosságot. Érkezésünkkor három asztalnál ültek vendégek, mi pedig az akvárium mellett foglaltunk helyet. Pincérnőnk teljesen civil öltözékben volt, csak a kezében tartott tálcáról tudtunk azonosítani, ez pedig nem keltett különösebben kellemes benyomást.

Italkínálatuk hagyományos üdítőkből áll. A Vineára esett a választásom, amelyből rosét kértem, viszont vöröset kaptam. Meglepetésemre viszont gazdag volt a borkínálat, így rendeltünk is egy palackkal. Választásunk a Rajnai rizlingre (6 €) esett, amely lehűtve érkezett asztalunkra, viszont bármilyen prezentáció és ízlelés nélkül, felszolgálónk mindössze szétöntötte a poharakba.

Régen és most:

Vendéglőlesen: LorianS (Szentmihályfa)

Sajnos azt kell konstatálnom, hogy a PEPO csárdában nem sok változott a 90-es évek óta. Nem nagyon, vagy inkább egyáltalán nem fordítanak időt a belső elrendezésre, az ízléses dekorációra, megjelenésre. Igaz, tisztának találtam mindent, viszont úgy gondolom, hogy a kellemes környezet ugyanolyan fontos egy étteremben, mint maga a finom étel.

Linóleum padló, terítő nélküli asztalok, sima falak, helyenként egy preparált haltetemmel – szóval semmi, ami megvigasztalná szemünket, esetleg ami kisebb melegséget árasztana. Inkább ridegnek, kopárnak mondhatnám, csakis a minimális igényt szolgáló berendezéssel, és arculattal. A hangosan szóló kommersz rádióadás pedig még inkább rontott a helyzeten.

Kora este, fél hat körül érkeztünk. Az étlapról egy előétel, három halászlé, egy paprikás, egy specialitás, két csirke- és tizenhárom halételből választhattunk, amelyek közt fellelhető a békacomb, kalamári, cápa, tengeri sügér, süllő, lazac, pisztráng, harcsa és ponty. Maga az étlap átlátható, kétnyelvű, és olyan hatást kelt, mintha egy dossziét tartanánk a kezünkben, viszont garantáltan semmi nem változott rajta a hosszú évek alatt, sem a tartalma, sem a stílusa.

A TESZT – ELŐÉTELEK, LEVESEK

Rendelésünket röviddel háromnegyed hat előtt adtuk le, az előétel pedig pár percen belül az asztalunkon termett. Mivel csakis füstölt pisztráng (4 db – 8,06 €) szerepelt a kínálatban, így azt kóstoltuk meg.

A pisztráng finom volt, citrommal lecsöpögtetett lágy, füstös ízű húsa kellemes ízhatást nyújtott. A dekorációra, az étel formájára és a tálalásra viszont nem fordítanak semmilyen erőfeszítést. Egy hal a tányéron egy gerezd citrommal, valamint „letehetem?” kérdéssel érkezett.

A halászlevek között Popeye, „a passzírozott” és „a speciális” lelhető az étlapon. Mi megkóstoltuk mindet, továbbá a harcsapaprikást is, amely ilyen formában csak itt, a Pepo csárdában található. Ízhatásra megfelelőek a halászlevek,  érezhetően mindegyik ugyanabból az alapléből készült, beleértve a harcsapaprikásunkat is. A Popeye halászlében tejszín, tészta és harcsa található. A passzírozott valójában csak alaplé, míg a speciálisat ponty- vagy harcsaszelettel kérhetjük. Kellemes ízvilággal rendelkező, megfelelő hőfokon tálalt halleveket kaptunk, szép színnel, hígabb állaggal.

FŐÉTELEK

SÜLT PISZTRÁNG, MAJONÉZES KRUMPLISALÁTÁVAL (8,60 €)

Nagy darab, jól átsült, ropogós pisztrángot kaptunk, amely tipikusan szárazabb húsával rendkívül finom falat volt. Ugye, a húsa nem a sütéstől száraz, ez inkább a hal jellegzetessége. Bár ezt az ételt sem dekorálták úgy, ahogy azt egy étteremben elvárnánk, viszont ízvilágában kifogástalan volt. A majonézes saláta érezhetően friss, kellemes ízhatással szolgált. Nem volt híg, se nem sűrű, tökéletes. Kissé édeskés íze tökéletes harmóniában volt a savanykás ízzel. Mondhatnám, hogy kevés helyen szolgálnak hasonló majonézes salátával. Aki szereti, ezt biztosan ne hagyja ki…

RÁNTOTT HARCSAFILÉ, MAJONÉZES KRUMPLISALÁTÁVAL (7,25 €)

Két vaskos szelet rántott harcsaszelet érkezett, amely a többi ételhez hasonlóan semmilyen „csinosítást” sem kapott. A harcsa húsa kisé kövérebb, a szárazabb pisztránghoz képest jóval zsírosabb. Jól átsült, ropogós panírban nagyon finom, laktató étel, a majonézes krumplisalátával tökéletes párosítás.

RÁNTOTT TENGERI SÜGÉR, MAJONÉZES KRUMPLISALÁTÁVAL (6,25 €)

Hasonló a képlet, mint az előbbieknél, viszont itt ki kell emelnem a sügér fantasztikus ízhatását, Húsa teljesen tökéletes, nem zsíros, de nem is száraz, ami pedig a legfontosabb, nincs annyira intenzív hal íze. Ez a hal a személyes kedvencem. Majonézes salátával pazar.

RÁNTOTT SÜLLŐ, MAJONÉZES KRUMPLISALÁTÁVAL (8,35 €)

A süllő az egyik legnemesebb ragadozó, és a sügérfélék legnagyobb képviselője vizeinkben. Ez érződik is a húsán, amely hasonló a már említett tengeri sügérhez, annyi különbséggel, hogy a hal íze erőteljesebb. De hát kérem szépen, aki szereti a halat, az pont az ízéért fogyasztja. Süllőnket is remekül elkészítették, finom, ízletes és ropogós panírral. A majonézes salátát pedig már ne is említsem…

DESSZERT

Sajnos a desszert elmaradt, mivel az étlapon nincs feltüntetve, ennek ellenére kérésünkre csináltak volna fagyi- vagy gyümölcspoharat, de mi ezt ezúttal mellőztük.

SZUMMA SZUMÁRUM

A Pepóban azon kívül, hogy aránylag jót ettünk, nem élvezhettünk egyéb gasztronómiai élményt, amit egy étteremben elvárnánk.  Az ételek minősége jó, díszítésük azonban túlságosan is egyszerű. A kiszolgálás alapszintű, mindennemű szakmai alap nélkül.

A környezet tiszta, hasonlóképen a mellékhelyiség is, viszont 20 másodperc után lekapcsolódik a világítás. A piszoár és a toalett csak egy fallal van elválasztva – eléggé zavarba ejtő, ha esetleg utóbbi használata közben beállít valaki más is. Itt ismét visszatérnék a stílushoz, mivel abszolút nem törekedtek a színek harmóniájára, esetleg a kivitelezés minőségére. Amilyen csempe akadt, olyan ragadt.

Ami egy kis vigaszt nyújtott, hogy vacsoránk során ebben az esetben sem találkoztam ipari jellegű élelmiszerrel, viszont annak ellenére, hogy halászcsárdáról van szó, abszolút nem jellemző az ilyen típusú ételekhez való evőeszközök kínálata.

Az étteremben 62,24 €-t fizettünk.

Ebből négyen teljesen jóllaktunk, és jó pár üveg üdítőt is elfogyasztottunk. A séf sajnos nem mutatott túlzott kreativitást, ami a megrendelt ételek díszítését illeti. Mivel az étterem többnyire rántott vagy sült formában kínálja a halakat, így azt is mondhatjuk, nincs túl nehéz dolga szakácsunknak.

Ami viszont biztos és pozitív, hogy az ételek minősége ugyanolyan magas maradt az elmúlt években. Az ételadagok nagyon is megfelelőek, így biztosra vehetik, hogy ha a Pepóban étkeznek, nem maradnak éhesen.

Árfekvésben teljesen elérhető, viszont hasunk megtömésénél többet nem igazán kínál. Ez viszont úgymond meg is menti az éttermet, hiszen hiába is volna a kidolgozott és igényes a környezet, ha a bendő üresen marad. Számos attraktív étterem bezárhatta már kapuit az ételek minőségének romlása miatt.

Ha tehát mindössze arra vágyik, hogy ízletes halételeket kóstoljon, finom borokkal, akkor a Pepóban a helye.  Jó étvágyat, és kellemes gasztronómiai élményt kívánunk! És ne feledjék, ez csak a saját és társaim véleménye. 🙂 Viszont HALlásra!

EREDMÉNY: 6 / 10

Az étterem minősítésénél figyelembe vettük a rendet, tisztaságot, a felszolgálást, az ételt és a környezetet.

Ez a webhegy sütiket hassznál, hogy javítani tudjon a felhasználói élményen. Elfogadás Tovább